REGULAMIN PORZĄDKOWY
§ 1
Przystań Klubu jest obiektem sportowo - rekreacyjnym spełniającym funkcje:
bazy lokalowo-technicznej Klubu;
portu jachtowego;
bazy szkoleniowo - sportowej;
ośrodka życia klubowego i kulturalnego.
Obszar przystani obejmuje ogrodzoną działkę nr 51 oddzieloną od Przystani Pałacu Młodzieży drogą wewnętrzną oraz bosmankę i wszystkie wiaty, urządzenia, pomosty i nabrzeże wraz z akwenem wodnym.
§ 2
Przepisy ogólne
Teren przystani jest terenem zamkniętym.
Prawo wstępu i nieograniczonego przebywania na terenie Klubu mają Członkowie i Kandydaci Klubu, Członkowie Honorowi oraz członkowie ich rodzin i osoby towarzyszące.
Kandydatem na członka Klubu może zostać osoba z zewnątrz po wpłaceniu wpisowego które nie podlega zwrotowi.
W uzasadnionych przypadkach ponownie członkiem Klubu może zostać osoba, która utraciła członkostwo na podstawie § 14 ust. 1 Statutu Klubu ze względów osobistych, po wpłaceniu 50% wykazanego w pkt. 3 wpisowego, które nie podlega zwrotowi.
Członkowie rodzin nie mający własnych jachtów wyrażający chęć zostania członkiem Klubu nie płacą wpisowego tylko składkę roczną. Młodzież i studenci do lat 22 są zwolnieni z tych opłat. Członkowie rodzin posiadający własne jachty i wyrażający chęć zostania członkiem Klubu nie płacą wpisowego lecz składkę roczną. Pozostałe opłaty na ogólnych zasadach.
Każdemu Kandydatowi Zarząd wyznacza spośród doświadczonych Członków Klubu Prowadzącego, który zapoznaje podopiecznego z obowiązkami i zwyczajami Klubu.
Goście i osoby zainteresowane sportem żeglarskim mogą przebywać na przystani bez ograniczeń wyłącznie pod opieką Członków lub Kandydatów Klubu.
Wszystkie osoby przebywające na przystani zobowiązane są do podporządkowania się ustaleniom regulaminu i doraźnym zaleceniom lub poleceniom Zarządu Klubu.
Każdy Członek i Kandydat jest zobowiązany do realizacji:
" Ramowego planu pracy Klubu " a w szczególności do uczestnictwa w organizowanych przez Klub imprezach, a w tym rejsach zbiorowych i spotkaniach z młodzieżą. Oznacza to uczestnictwo w ciągu roku przynajmniej jeden raz w rejsie zbiorowym organizowanym dla młodzieży z poza rodzin Klubu.
wykonania przynajmniej dwóch indywidualnych rejsów z młodzieżą i udokumentowania ich w „ Książce wyjść ... ” oraz na przeznaczonym do tego druku, który po wypełnieniu i podpisaniu pozostawić teczce wyjść jachtów z osobami nieletnimi.
Zarząd Klubu ma prawo wyznaczyć każdemu Członkowi i Kandydatowi do wykonania jednorazowe lub przez wyznaczony czas czynności i zadania.
Materiały budowlane lub remontowe jak również odpady powinny być przetrzymywane w wyznaczonych miejscach
Psy mogą przebywać na przystani wyłącznie pod opieką właścicieli. Na właścicielach spoczywa obowiązek:
dopilnowania by psy nie zakłócały odpoczynku przebywających w Klubie;
usuwania nieczystości wynikających z pobytu psa na przystani;
Sprzęt głośnikowy należy używać tak by nie zakłócał rekreacji innych Członków i Kandydatów Klubu.
Parkowanie samochodów na terenie przystani może odbywać się wyłącznie na własną odpowiedzialność właścicieli i w miejscach wyznaczonych ( załącznik nr 1 do regulaminu ). Parkowanie na oznakowanych trawnikach i w wiatach jest zabronione. Klub nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe w okresie parkowania na terenie przystani.
Wędkowanie z pomostów i łodzi może odbywać się na przystani wyłącznie w miejscach i w sposób nie utrudniający manewrowania i cumowania jachtów.
Zabrania się:
użytkowania sprzętu pływającego, urządzeń, budynków przystani i pomostów niezgodnie z ich przeznaczeniem lub bez zgody Zarządu Klubu;
kąpieli w wodach przystani;
zaśmiecania i zanieczyszczania terenu oraz wód przystani;
Bez zgody Zarządu Klubu na terenie przystani zabrania się:
biwakowania i rozpalania ognisk przez osoby postronne;
budowy, przebudowy jakichkolwiek urządzeń, np. wiat, pomostów, nabrzeża, itp.
składania lub magazynowania jakichkolwiek materiałów lub urządzeń itp.
W czasie nieobecności na terenie przystani Członków lub Kandydatów Klubu zarówno bosmanka, wiaty jak i teren pozostają zamknięte. Obowiązek zamykania budynków i terenu spoczywa na wszystkich członkach Klubu. Ostatni opuszczający Klub lustruje cały jego teren, sprawdza czy wiaty oraz dyżurka są zamknięte, czy nie pozostały środki i materiały mogące być przyczyną powstania pożaru.
Zarząd Klubu ma obowiązek dwa razy w roku kontrolować wiaty pod względem zabezpieczenia przeciwpożarowego. Sporządzić z tego protokół oraz wydać w tym zakresie zalecenia, a na zebraniu z tych czynności przedstawić informację o realizacji.
§ 3
Opłaty
Bezzwrotna oplata wpisowa do klubu wynosi 3 000 zł (słownie : trzy tysiące złotych)
Roczna składka za posiadanie w klubie jednostki pływającej wynosi 400 zł (słownie : czterysta złotych )
Roczna składka za posiadanie w klubie drugiej jednostki pływającej wynosi 200zł ( słownie: dwieście złotych )
Roczna składka za użytkowanie klubowego hangaru wynosi 400 zł (słownie : czterysta złotych ). Jeżeli w hangarze przechowuje się jacht lub jachty, użytkownicy płacą połowę rocznej składki.
Pozostałe składki, które okażą się niezbędne dla prawidłowej działalności Klubu, określane będą przez Zarząd i zatwierdzane przez Walne Zgromadzeniu Członków Klubu.
Składki roczne należy wpłacić najpóźniej do końca pierwszego kwartału roku, w którym składka obowiązuje a składki dodatkowe najpóźniej z miesięcznym opóźnieniem.
Składki, częstsze niż roczne, można wpłacać łącznie, z terminem wyprzedzającym ich wymagalność.
Brak wpłaty składek w określonym terminie, będzie traktowane jednoznacznie jako rezygnacja z członkostwa w Klubie.
W wyjątkowych przypadkach, na pisemny wniosek Członka Klubu, Zarząd może przedłużyć termin opłacenia składki.
§ 4
Na terenie Klubu mogą być przechowywane jachty i łodzie należące do jego Członków i Kandydatów zgodnie z postanowieniami Statutu. O miejscu stacjonowania jachtów decyduje Zarząd Klubu.
W ramach rocznej składki Członek lub Kandydat Klubu na przystani może mieć jeden jacht.
Zgodę na posiadanie w Klubie więcej niż jednego egzemplarza sprzętu pływającego na pisemny wniosek Członka lub Kandydata Klubu w formie decyzji wydaje Zarząd Klubu. Zarząd w tej decyzji określa wysokość zwiększenia składki członkowskiej oraz miejsce przechowywania tej łodzi.
Każda zmiana posiadanej przez Członka Klubu łodzi na inną a w szczególności na większą, musi uzyskać pisemną akceptację Zarząd Klubu
Osoby rezygnujące lub skreślone z członkostwa w Klubie zobowiązane są do usunięcia swojego sprzętu pływającego i innych rzeczy stanowiących ich własność w terminie do 3 miesięcy. Członek Klubu posiadający wiatę, którą osobiście wybudował ma prawo w ciągu trzech miesięcy ją zdemontować i usunąć z terenu Klubu. W wyjątkowych wypadkach Zarząd może te terminy przedłużyć.
Nie zrealizowanie w wyznaczonym czasie postanowień § 3 ust. 4 regulaminu powoduje, że:
rzeczy i wiata przechodzą nieodpłatnie na własność Klubu;
sprzęt pływający wystawiany jest poza teren Klubu.
Nie wolno Członkom Klubu użytkowanych wiat odsprzedawać lub przekazywać innym osobom. Stanowią one własność Klubu i o ich zagospodarowaniu decyduje Zarząd Klubu. Opuszczoną wiatę Zarząd Klubu, przydziela innemu Członowi Klubu lub grupie Członków Klubu.
§ 5
Członkowie i Kandydaci Klubu w sezonie żeglarskim pełną dyżury a poza sezonem dokonują lustracji Klubu.
Terminy pełnienia oraz grafik dyżurów lub lustracji Zarząd Klubu ogłasza na tablicy ogłoszeń przynajmniej na dwa tygodnie przed ich rozpoczęciem.
Pełniący obowiązki dyżurnego, służbę pełni w bosmance. Obowiązkowo ma posiadać sprawną latarkę elektryczną o dużym zasięgu światła.
Dyżur rozpoczyna się przynajmniej jedną godzinę przed zachodem słońca, a kończy o godzinie 6.00 dnia następnego. Dyżurny zobowiązany jest w godzinach 23.00 do 5.00 dokonać minimum trzech obchodów terenu Klubu i wpisania ich w książce dyżurów.
Z pełnienia dyżuru sporządza się w książce dyżurów adnotację, która powinna zawierać datę oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia dyżuru, uwagi z przebiegu służby, czytelnie napisane imię i nazwisko dyżurującego oraz jego podpis.
W przypadku nie przybycia Członka lub Kandydata na dyżur Zarząd Klubu udziela upomnienia i wyznacza inny termin jego pełnienia. Trzykrotne nie przybycie na dyżur w sezonie żeglarskim skutkuje obligatoryjnym wydaleniem Członka lub Kandydata z Klubu.
Każdy Członek i Kandydat w wyznaczonym czasie przeprowadza lustrację Przystani polegającą na dokonaniu sprawdzenia zabezpieczenia jej terenu, wiat i jachtów. Fakt przeprowadzenia lustracji należy udokumentować w książce dyżurów podobnie jak w pkt. 5.
Każdy pobyt Członka lub Kandydata w Klubie po sezonie żeglarskim powinien być odnotowany w książce dyżurów.
§ 6
Zarząd opracowuje plan prac na rok. Informacje o planowanych pracach wywiesza na tablicy ogłoszeń ( załącznik nr 1 ).
Każdy Członek i Kandydat Klubu zobowiązany jest do wykonania wyznaczonej pracy na rzecz Klubu. Zakres i czas dodatkowo wykonywanych prac należy uzgodnić z Sekretarzem Zarządu Klubu. Pracę należy opisać w prowadzonej „ Ewidencji prac wykonanych na rzecz Klubu Motorowodno-Żeglarskiego „ BLIZA ” przez jego Członków i Kandydatów w roku …….. ". Sposób prowadzenia ewidencji zawarty jest w dokumencie w części „ Instrukcja prowadzenia ewidencji prac wykonanych na rzecz klubu przez jego Członków i Kandydatów ”.
Z wykonanych prac każdy Członek i Kandydat Klubu powinien być indywidualnie rozliczony przez Zarząd na jesiennym zebraniu.
Nie wykonanie wyznaczonej pracy społecznej na rzecz Klubu zobowiązuje Członka lub Kandydata do wpłacenia kary umownej w wysokości ustalonej przez Zarząd Klubu w pierwszym kwartale nowego roku. W przypadku dwukrotnego nie wykonania prac lub niezapłacenia kary umownej Członek lub Kandydat Klubu jest obligatoryjnie wydalony z Klubu.
§ 7
Pierwsza osoba, która zauważy pożar winna niezwłocznie przystąpić do gaszenia przy pomocy dostępnych środków oraz powiadomić jednostkę straży pożarnej i członków Zarządu.
Na przystani powinny znajdować się odpowiedni sprzęt i środki gaśnicze, za których stan, ilość i rozmieszczenie odpowiada Zarząd Klubu. Zabrania się używania tego sprzętu do innych celów.
W każdej wiacie powinna być na widocznym miejscu przynajmniej jedna gaśnica.
Na przystani w miejscu ogólnie widocznym powinny być umieszczone numery telefonów alarmowych. Telefony do członków Zarządu znajdują się w bosmance.
W pomieszczeniach klubowych, a w szczególności w wiatach obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia. Prace spawalnicze i inne wymagające używania otwartego ognia muszą być wykonywane pod nadzorem i według zasad zawartych w instrukcji przeciwpożarowej.
Zabrania się rozpalania ognisk poza miejscami do tego wyznaczonymi.
§ 8
W razie zauważenia bezpośredniego zagrożenia życia ludzkiego na wodzie należy niezwłocznie organizować akcję ratowniczą przy pomocy dostępnych środków.
Środkami do ratowania życia ludzkiego na wodzie są:
koła ratunkowe
tyczki lub bosaki
łodzie wiosłowe lub motorowe
Podczas organizowanych imprez rekreacyjno sportowych środki ratownicze powinny być rozmieszczone na pomostach w ilości określonej przepisami, a łódź przygotowana do natychmiastowego użycia.
§ 9
Na przystani obowiązuje zakaz:
wysypywania i wylewania środków chemicznych, olejów silnikowych i innych substancji szkodliwych mogących zanieczyścić wodę lub glebę;
palenia silnie dymiących substancji;
mycia samochodów.
Odpady należy wrzucać do odpowiednich pojemników znajdujących się na przystani.
Każdy Członek i Kandydat Klubu jest zobowiązany jest uniemożliwić prowadzenie jakichkolwiek czynności prowadzących do zanieczyszczenia środowiska naturalnego i powiadomić o zaistniałym fakcie Zarząd Klubu, który może nakazać natychmiastowe usunięcie szkód powstałych z tego tytułu.
Niszczenie roślinności oraz ingerencja w życie dzikich zwierząt żyjących w obrębie przystani jest zabroniona.
§ 10
Protokóły z posiedzeń Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej.
Plan przystani z naniesionymi na nim miejscami postoju jachtów na wodzie i na lądzie.
Wykaz jachtów i ich właścicieli.
Wykaz Członków i Kandydatów Klubu z numerami telefonów.
Wykaz wiat i ich użytkowników.
Ramowy plan pracy Klubu.
Tablica ogłoszeń.
Książka dyżurów i lustracji.
Książka wyjść i powrotów jachtów.
Teczka wyjść jachtów z załogami i osobami nieletnimi lub uczącymi się.
Ewidencja prac wykonywanych na rzecz Klubu w ......... 201..r.
§ 11
Członek lub Kandydat Klubu ma obowiązek zapoznania się z regulaminem potwierdzając to datą i własnoręcznym podpisem (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
Członkowie i Kandydaci Klubu są zobowiązani do przestrzegania niniejszego regulaminu. Nie przestrzenie regulaminu grozi skreśleniem z Klubu.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują powszechne przepisy i Statut Klubu.
W uzasadnionych przypadkach Zarząd Klubu może odstąpić od postanowień niniejszego Regulaminu z wyjątkiem § 4 - § 6.
Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Zarządu Klubu w dniu 27.03.2021r i wchodzi w życie z dniem 01 kwietnia 2021r.